Slackline, hoja po gurtni - zakaj?

Slackline ali po naše hoja po gurtni, skriva veliko več kot običajno mislijo mimoidoči, ko v parku vidijo mlade kako se kratkočasijo, kako trošijo svoj čas z nečim popolnoma nekoristnim. Dejstvo je, da tega ne počnejo le mladi, niti ne tisti, ki imajo viška.
Slackline je lahko povsem resna dejavnost. In še kako koristna in dobrodošla, da lažje premagujemo vsakodnevne obveznosti. Slackline, hoja po gurtni, močno izboljšuje koncentracijo, orientacijo, ravnotežje.
Za nekatere je hoja po gurtni povsem samostojna športna dejavnost. Za nekatere je kot “orodje”, kot pomoč, pri treningih v drugih športnih dejavnostih. Lahko se je lotevamo iz meditativnih razlogov. Znani so pozitivni učinki ukvarjanja s slacklinom pri dijakih, študentih z učnimi problemi. Vedno pa je ta dejavnost zabavna!!! Torej zakaj ne bi združili prijetno s koristnim!

Torej slackline je koristen ker:

  • je zabavna rekreacija, športna vadba, pri kateri si krepimo telo in izboljšamo držo telesa
  • si močno okrepimo ravnotežje in izboljšamo koordinacijo gibanja
  • nam pomaga pri samozavedanju lastnega telesa in posameznih delov telesa, katere moramo aktivirati in nam tako izboljšuje fizično ter psihično počutje
  • je pri hoji po gurtni nujno “sodelovanje” leve in desne hemisfere in tako nam krepi koncentracijo
  • si z vadbo hitreje okrepimo sklepe (gležnje, kolena, kolke…) po poškodbah – pomoč pri rehabilitaciji
  • je super koristna popestritev napornih treningov v drugih športnih panogah (plezanju, skokih, smučanju, atletiki….)
  • nudi sprostitev po stresnih, naporih dneh v službi
  • je popolna zabava – za najstnike, za družine, za starejše….za prav vse
  • nam omogoča meditacijo v gibanju

Lahko bi še in še naštevali in govorili o pozitivnih učinkih hoje po gurtni, tako, da to tu je le nekaj najbolj prepoznavnih.


Na fotografiji: Jan Valentinčič nad Ljubljanico (DWA Drink the wild air)

Dobro je omeniti, da se hoje po gurtni lahko loti prav vsak. No vsak, kateri nima kakšnih velikih telesnih ovir.
Potrebujte gurtno in dva “stabilna” drevesa ali stebra. Pritrdišče si lahko tudi naredite v skalo, betonsko steno ali kaj podobnega. Oz. tudi na travniku brez vseh dreves si lahko postavite svoj slackline, takrat potrebujete še malo improvizacije in vse skupaj postavite preko nosilcev podobnim “kozam” za žaganje drv. Pa še bi se našlo.

Začetki so videti težki. Običajno kar ne gre in ne gre in se vse skupaj zdi neizvedljivo.  A vztrajnost se tu izplača. Seveda nam nasvet veščega hoje po slacku lahko zelo koristi in ravno te začetne muke skrajša na nekaj 10 minut.
Zato močno priporočamo, da se udeležite kakšne delavnice slacka, katerih je zadnje čase po Sloveniji kar precej!

Nekaj super vaj, za zanimiv in pester štart si poglejte na spodnjem videu.  Videti so povsem preproste. A v začetku boste imeli nekaj dela z njimi.

 

Hoji bodo hitro sledili triki, kateri so zelo zabavi in še dodatno krepijo zgoraj naštete koristi hoje po gurtni.
Ena najbolj slavnih skupin katera združuje vrsto športnih dejavnosti in tudi na slacklinu izvaja na videz nemogoče stvari so yogaslackers-i iz ZDA. Na Youtube-u si lahko ogledate ogromno njihovih filmčkov.

Ena izmed vej slacklina je tudi highline. To je gurtna napeta na veliki višini. Za varnost je seveda poskrbljeno s sistemom primernega varovanja. In ta veja slacklina še posebej ponudi vrhunce v koncentraciji in meditaciji.
Pri tem je še nekoliko dlje stopil Dean Potter iz ZDA. Njegovi podvigi, plezalni, BASE jump-erski, na highline-u in še drugi so vedno vzeli sapo. Žal se je njegova pot končala maja 2015. Poglejte si njegove spote na Youtube-u in slike na medmrežju. a takšnih stvari ne poizkušajte sami (Dean je običajno vse stvari počel brez varovanja).
Spodnji film Moonwalk, ko Dean Potter izvaja highline v Cathedral Peak-u ob sončnem zahodu, hkrati pa vzhaja luna, je zanimiv tudi zaradi fotografove (Mikey Schaefer) igre s snemenajem.

Slackline napet čez vodo, waterline, je lahko prav posebna dogodivščina…. Še posebno v vročih poletnih mesecih!

 

Skratka, slackline je prav za vse! In skoraj v vseh okoliščinah. Prepustite se domišljiji in le uživajte!

Če boste potrebovali opremo ali učno uro slacklina smo vam na voljo. Vešči slackerji iz našega promoteama so vam na voljo za prve korake na gurtni, za highline ali učenje trikov. Skratka vse je mogoče!
Zato nam pišite na info@samana.si in zaupajte svoje želje. Prav tako bomo veseli vseh vaših fotografij ali filmčkov z vašimi doživetji.