POLETNA RAZPRODAJA do -50%

Joga – pot k sebi

Človek je iskalec. Notranjega miru, zadovoljstva, radosti, zdravja, absolutnega. Vsakdo na svoj način išče ravnotežje med zunanjimi in notranjimi dejavniki, ki vplivajo na našo dobrobit. Sodobni ritem življenja prinaša vedno več izzivov pri doseganju osebnega zadovoljstva, dobrega počutja in zdravja, zato je pomembno, da najdemo oporo v nečem, kar nam pomaga ohranjati ravnotežje. Nekateri posegajo po instant rešitvah, drugi se na podlagi spoznanja, da čarobne palice ni, lotevajo iskanja in 'polnjenja' notranjega zadovoljstva in boljšega počutja na bolj trajnosten in celosten način. Eden izmed takšnih načinov je praksa joge, ki se vse bolj uveljavlja kot učinkovit in holističen način za polnejše in izpolnjujoče življenje posameznikov.

Joga pozitivno prispeva k dobrobiti posameznika na več nivojih - fizični, duševni, socialni, duhovni, saj predstavlja kompleksen holistični sistem. Ne moremo je definirati le kot znanost, filozofijo ali religijo. Joga je predvsem izjemno, do potankosti izdelano in premišljeno urjenje osebnosti, ki lahko človeku omogoči, da dozori in uresniči ves svoj potencial. Obenem omogoča odgovore na temeljna življenjska vprašanja, presega dualizem, v katerega smo ujeti med telesnim in duševnim, ki sta le dve plati resničnosti.

Joga je pot k sebi. Beseda »joga« izvira iz sanskrtske besede »yuj«, ki pomeni združitev/povezanost telesa, uma in duha s kozmično energijo. Joga je »Chitta Vritti Nirodah« (Joga Sutre, Patanjali), kar pomeni umiritev miselnih vrtincev.

Iz jogijske perspektive zdravje ne pomeni le telo brez bolezni, temveč pomeni holističen pristop do zdravja, v katerem so telo, um in duša integralni in medsebojno povezani deli. Predpostavlja dobro psihično, fizično in družbeno dobro počutje tudi v stresnih situacijah. Joga tudi predpostavlja, da pride do porušenja ravnotežja v telesu, kar posledično pripelje do bolezni, zaradi motenega pretoka prane - življenjske energije, ki jo v preveliki meri porabljamo za naše omejene zaznave, ko naš um usmerjamo samo nase in ga omejimo, ko hlepimo po zunanjih predmetih ali ko manipuliramo z drugimi ljudmi. Ko se osvobodimo omejujočega uma in ko uvedemo konsistentno prakso umirjanja uma, v nas nastane tišina in prostor za nove vzorce razmišljanja. Ustvarimo mentalno zdravje, ki je temelj za fizično zdravje.

Večina bolezni današnjega časa je psihosomatskih, zato se je joga uveljavila kot eden izmed učinkovitih načinov za obvladovanje težav, povezanih s stresom, kot so npr. astma, diabetes, visok krvni tlak, srčno-žilne bolezni, gastritis, anksioznost, depresija in druge psihološke težave. Ko govorimo o jogi kot o 'zdravilu, je to joga cikitsa, kar v sanskrtu pomeni postaviti se v bran in ukrepati proti bolezni. Joga ima številne zvrsti, ki jih delimo na štiri poglavitne: bhakti joga (joga predanosti in pobožnosti), karma joga (joga delovanja), jnana joga (joga spoznanja oz. modrosti) in radža joga (joga obvladovanja telesa in mišljenja). V sklop radža joge uvrščamo tudi hatha jogo, ki je na zahodu najbolj razvita. Beseda »hatha« je sestavljena iz dveh zlogov »ha« in »tha«, ki simbolično kaže na dva principa: sonce-luna, jin-jang, moški-ženski princip. Cilj joge je uravnotežiti ta dva principa ter s tem prispevati k telesni, duševni in duhovni rasti.

Kako pričeti z jogijsko prakso?

Tistim, ki se prvič srečujejo z jogo, svetujemo, da se udeležijo začetnih tečajev joge (npr. hatha, iyengar, kundalini tip joge), na katerih boste postopoma spoznali osnovne asane, se usmerjali v njihovo pravilno izvedbo (najbolj pomemben element v izogib poškodbam) ter spoznali osnove pranajame – dihalnih tehnik in meditacije. Pri izbiri najustreznejše joge je seveda pomemben tudi učitelj, ki naj ima ustrezno strokovno podlago in zadostne izkušnje poučevanja. V pomoč vam je lahko spletna stran Joga združenja Slovenija, kjer so zbrani vsi certificirani joga učitelji v Sloveniji. Za tiste, ki ste se že spoznali z jogo, se lahko vključite v naprednejše tečaje ali pa preizkusite zahtevnejše jogijske prakse (ashtanga, vinyasa, acro joga, hot joga), ob upoštevanju vaših zmožnosti. Če vam je blizu petje, boste lahko spoznali tudi mantre – svete pesmi. Te so poleg uporabe muder – geste rok, ključni element pri kundalini jogi ali kirtan jogi in satsangih (druženjih). Posamezniki z zdravstvenimi ali drugimi izzivi se lahko udeležujejo bolj usmerjenih jogijskih praks, npr. hormonalne joge, joge za nosečnice, restorativne joge. Te prakse upoštevajo specifike zdravstvenega stanja, se usmerjajo v izboljšanje posamičnih delov ali organov telesa in so po intenziteti nežnejše.

Kaj potrebujem za jogijsko prakso?

Potrebujete voljo, joga blazino, udobna oblačila, brisačko in čutaro z vodo. Večina studiev ima na voljo blazine za izposojo, vendar zaradi higiene in lastne domače prakse priporočamo, da si izberete svojo. Pri praksi joge se uporabljajo tudi različni pripomočki, ki so vam lahko v podporo pri izvajanju asan – kvadri, pasovi, bolsterji ...

Joga torej ni namenjena le 'fleksibilnim' posameznikom, ki z lahkoto izvedejo položaj lotusa ali stoje na glavi. Pogosto to zmotno prepričanje marsikoga odvrne od prakse joge. A ravno to je njena prednost – primerna je za vse starosti, oba spola in za vsa telesa – tudi za tiste s poškodbami, zdravstvenimi omejitvami in drugačnimi filozofskimi nazori. Naj za konec opogumimo vse, ki oklevajo z jogijsko prakso, z modrostjo učitelja B.K.S. Iyengarja: »Joga je to, ko vsaka celica tvojega telesa poje pesem duše.«   Maja Godejša


Preberite si več

Kakšno oblačilo nosiš?

Vse, kar potrebuješ vedeti o tekstilnih vlaknih in materialih. Izbiraj varno in kvalitetno zase in za okolje.

Kakšno oblačilo nosiš?

Poglej več

Mini vodič po stilih joge

Katera joga je zame? Vsak stil joge prinese pozitivne učinke. Izberi sebi primerno.

Mini vodič po stilih joge

Poglej več

Joga za aktivne

Joga kot super dopolnilo pohodnikom, plezalcem, kolesarjem.

Joga za aktivne

Poglej več

 

Kako izbrati joga blazino

Iščete joga blazino in niste prepričani, katera je prava za vas? Joga blazine/podloge so iz različnih materialov, različnih dimenzij ter različnih cenovnih razredov... Vsaka ima svoj namen. In vsak stil joge ima svoje specifike. Za vas smo pripravili informativni vodič, ki vam bo pomagal izbrati najustreznejšo joga blazino; vašo sopotnico za vadbo.

Kako izbrati joga blazino

© 2021 JogaLine & Samana | Vse pravice pridržane